• بازگشت به صفحه اصلی
  • woensdag 7 november 2007

    جنگ به فارياب كشيده شد

    عملیات سرکوب طالبان در شمال افغانستان

    فاریاب
    ولایات فاریاب و بادغیس، از مناطق نسبتا آرام در افغانستان پنداشته می شوند
    مقامات اعلام کرده اند که در جریان درگیری یک هفته ای در شمال و شمال غرب افغانستان بیست نفر از شورشیان وابسته به طالبان کشته شده اند.

    این درگیریها در مناطق مرزی ولایات بادغیس و فاریاب صورت گرفته و مقامات می گویند در جریان آن نزدیک به بیست شورشی دیگر نیز به اسارت نیروهای دولتی درآمده اند.

    منابع رسمی می گویند در این عملیات که در همکاری با نیروهای هوایی و زمینی ناتو صورت گرفته، حدود ۱۵۰۰ تن از نیروهای ارتش و پلیس ملی افغانستان شرکت دارند.

    ژنرال مراد علی مراد، فرمانده قول اردوی (لشکر) شاهین به بی بی سی گفت آنها توانسته اند نفرات طالبان را در نواحی جرسیاه، غورماچ و قیصار سرکوب کنند.

    آقای مراد گفت که مقدار سلاح و مهمات مربوط به طالبان نیز در این درگیری به دست نیروهای دولتی افتاده است.

    این عملیات که از شش روز پیش شروع شده همچنان ادامه دارد و به گفته آقای مراد در این مرحله کار، آنها مخالفان متواری را دنبال می کنند.

    در این حال فردی که خود را ذاکرالله آغا و سخنگوی طالبان معرفی کرد با رد تلفات طالبان به بی بی سی گفت که آنها توانسته اند مناطق لنگری، توره و پشت خاتون ولسوالی غورماچ ولایت بادغیس را تصرف کنند و یک موتر (خودرو) مربوط به نیروهای ناتو را در ولسوالی همجوار قیصار ولایت فاریاب منفجر کنند.

    منابع دولتی این ادعا را بی بنیاد می خوانند.

    عملیات گسترده دولت افغانستان در فاریاب و بادغیس پس از آن آغاز شد که گزارشهای متعدد از نفوذ طالبان در این مناطق و ناامن شدن اوضاع امنیتی منتشر شد.

    حالا ارتش افغانستان می گوید این عملیات که هیچ تلفات غیرنظامی نداشته، زمینه را برای زندگی آرام مردم فراهم کرده است.

    Geen opmerkingen: