• بازگشت به صفحه اصلی
  • zondag 31 augustus 2008

    فردا در افغانستان روز اول ماه مبارک رمضان اعلام شد


    فردا در افغانستان روز اول ماه مبارک رمضان اعلام شد


    ستره محكمه (ديوان عالي قضايي) افغانستان فردا دوشنبه را روز اول ماه مبارک رمضان اعلام کرد. اين ديوان امروز در بيانيه اي فرا رسيدن ماه مبارک رمضان را به مردم و دولت تبريک گفت و افزود: براساس شواهد موثق ، دوشنبه روز اول ماه مبارک رمضان است.
    روز اول ماه مبارک رمضان در كشور تعطيل رسمي است و مردم با فراغت بيشتري به استقبال اين ماه مبارک مي روند.
    هفته گذشته شوراي علماي سراسري افغانستان نيز در بيانيه اي از شبکه هاي تلويزيوني كشورخواست، تا پخش برنامه هاي غير اسلامي را متوقف کنند. /

    فردا ؛ اول رمضان در کشورهای عربی


    عربستان ، اردن ، امارات عربی متحده ، فلسطین و کویت فردا - دوشنبه - را نخستین روز ماه مبارک رمضان اعلام کردند. شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد ، این کشورها دوشنبه رانخستین روز ماه مبارک رمضان اعلام کردند. همچنین سازمان امور دیانت ترکیه روز دوشنبه را نخستین روز ماه مبارک رمضان اعلام کرد. علی بارداک اوغلو ، رئیس سازمان دیانت در بیانیه ای با اشاره به اهمیت ماه رمضان در زندگی اجتماعی ، بر لزوم درک هرچه بهتر مفهوم روزه و خواندن هرچه بیشتر قرآن و انعکاس ارزشهای دینی‌ ، اخلاقی وانسانی روزه در زندگی اجتماعی و شخصی مسلمانان تاکید کرد. از سوی دیگر مسلمانان ترکیه از روزها پیش آماده استقبال از این ماه و برپایی هرچه با شکوهتر مراسم و آداب و رسوم مختص آن هستند. این روزها بازار اقلام خوراکی جنب و جوش خاصی به خود گرفته است و چادرهای افطاری از هم اکنون در گوشه و کنار این کشور آماده پذیرایی از میهمانان خدا برپا شده است. نظافت منازل، تهیه و طبخ انواع شیرینی خانگی از فعالیت های بانوان مسلمان ترکیه است که روزها قبل از آغاز این ماه شروع می شود.

    Geen opmerkingen: