• بازگشت به صفحه اصلی
  • vrijdag 8 augustus 2008

    واصفی بزرگترين قاچاقچی مواد مخدر جهان!

    واصفی بزرگترين قاچاقچی مواد مخدر جهان!

    سايت اينترنتی سئول تايمز به نقل از روزنامه ی ديلی ميل چاپ انگلستان نوشته است که عزالله واصفی بزرگترين قاچاقچی هرويين در جهان می باشد. واصفی که در 15 ماه جولای 1987 به جرم قاچاق مواد مخدر همراه با همسرش فرشته بهبهانی به سه سال و هشت ماه زندان محکوم شده بود، از سوی حامد کرزی به عنوان والی ولایت فراه و سپس رييس رياست مستقل مبارزه با فساد و ارتشای اداری انتخاب شد. بنا به گزارشی که در سئول تايمز به نقل از ديلی ميل آمده، واصفی که از او به عنوان برادر حامد کرزی ياد شده، اکنون تبديل به قطب مهم قاچاق مواد مخدر در جهان شده است. در گزارش ديلی ميل آمده است که واصفی اکنون واسطه ی مهم ميان توليدکنندگان مواد مخدر در افغانستان و فروشندگان و قاچاقچيان در غرب می باشد. واصفی همچنين با هماهنگی و زد و بند با چهار والی ديگر در جنوب افغانستان، شبکه ی پيچيده و بزرگی از توليد و قاچاق مواد مخدر ايجاد کرده و در همين شبکه لابراتوراهای بزرگ توليد هرويين نيز ايجاد شده است. در اين گزارش نامی از 4 والی ديگر افغانستان برده نشده است، اما با توجه به گزارش های ديگری که درباره ی دست داشتن واليان در توليد و قاچاق مواد مخدر توسط رسانه های بين المللی به نشر رسیده، می توان حدس زد از جمله اين واليان اسدالله خالد والی فعلی قندهار، گل آغا شيرزوی والی فعلی ننگرهار که درآمد يک ميليون دالری در هفته از همين راه داشته و احتمالا هنوز دارد، به همراه اسد الله وفا والی سابق هلمند می باشند. تمام اين افراد به شمول عزت الله واصفی از نزديکان حامد کرزی و برادر وی احمد ولی کرزی می باشند که طبق گزارش ها همه ی آن ها در توليد و قاچاق مواد مخدر دست دارند.

    حامد کرزی تاکنون تمام گزارش ها در مورد دست داشتن نزديکانش در قاچاق مواد مخدر را رد کرده است. با اين وجود اکنون بايد گفت که عدم آغاز يک تحقيق جامع و پيگيری قضایی اين مساله، خود حاکی از دست داشتن حامد کرزی و همراهی با دوستان و اعضای خانواده اش در توليد و قاچاق مواد مخدر می باشد.

    معمولا افراد و رسانه ها تاکنون يک خط فاصل ميان عملکرد نزديکان کرزی و خود او رسم کرده اند، اما زمانی که قانون تصريح می کند، دانستن از جرم و عدم اطلاع دهی آن جرم محسوب می شود، بايد گفت که سکوت حامد کرزی و ممانعت وی از انجام تحقيقات مستقل و بدون فشار، خود جرمی کلان است و وی عملا خود اکنون در توليد و قاچاق مواد مخدر دست دارد.

    kabur press

    Geen opmerkingen: