• بازگشت به صفحه اصلی
  • vrijdag 8 augustus 2008

    دو تن از نمایندگان کوچی ها در پارلمان، به ایتالیا پناهنده شدند!

    یک رویداد عجیب:
    دو تن از نمایندگان کوچی ها در پارلمان، به ایتالیا پناهنده شدند!

    فرستنده: بلال نوروزی
    برگرفته از سایت نما

    خانم «پروین مومند تلوسه» و خانم «فهیمه احمدزی» که در حال سپری کردن تعطیلات تابستانی شان در کشور ایتالیا بودند، از بازگشت به افغانستان خودداری کرده اند. تلوسه مومند و فهیمه احمدزی بر اساس سهمیه اختصاص یافته به کوچی ها، از ولایات جنوبی به پارلمان راه یافته بودند. یک عضو مجلس پارلمان افغانستان که نخواسته نامش فاش شود، به روزنامه پیمان گفته است: این نمایندگان قبلا فامیل های شان را بر اساس امر رئیس جمهور از راه های دیپلماتیک به بیرون از کشور فرستاده بودند.

    http://noma-afg.org/uploads/a-momand123.jpg

    پروین مومند تلوسه - فهیمه احمدزی

    در یک رویداد عجیب، دو تن از نمایندگان کوچی ها در پارلمان افغانستان که به تازگی به کشور ایتالیا سفر کرده بودند، از بازگشت به افغانستان خودداری کرده و از کشور میزبان تقضای پناهندگی کرده اند!

    بر مبنای گزارشی که روز (پنجشنبه 17 اسد 1387) در روزنامه پیمان در کابل منتشر شده است، خانم «پروین مومند تلوسه» و خانم «فهیمه احمدزی» که در حال سپری کردن تعطیلات تابستانی شان در کشور ایتالیا بودند، از بازگشت به افغانستان خودداری کرده اند. تلوسه مومند و فهیمه احمدزی بر اساس سهمیه اختصاص یافته به کوچی ها، از ولایات جنوبی به پارلمان راه یافته بودند.

    یک عضو مجلس پارلمان افغانستان که نخواسته نامش فاش شود، به روزنامه پیمان گفته است: این نمایندگان قبلا فامیل های شان را بر اساس امر رئیس جمهور از راه های دیپلماتیک به بیرون از کشور فرستاده بودند.

    از سوی دیگر محمد صالح سلجوقی منشی مجلس نمایندگان به روزنامه پیمان گفته تا کنون سندی دال بر پناهنده شدن رسمی این دو نماینده به دست نیامده، اما تلاش های مجلس برای معلومات از مجاری رسمی داخلی که سفرهای این دو نماینده را تنطیم کرده بودند، تاکنون بی نتیجه مانده است.

    سلجوقی همچنان گفته تا هنوز خانواده های این نمایندگان هیچ معلوماتی در باره آن ها نداده اند. یک منبع دیگر شورای ملی که نخواسته نامش گرفته شود، ضمن تایید این خبر می گوید احتمال می رود برخی دیگر از بانوانی که از ولایات جنوبی در مجلس نمایندگی می کنند نیز به کشورهای خارجی پناهنده شوند. این منبع می گوید: در این اواخر به دلایل امنیتی برخی از نمایندگان به خصوص بانوان درمجلس دچار اضطراب و نگرانی شده اند. همچنین شماری از نمایندگان که چانس خود را در دوره دوم انتخابات شورای ملی نمی بینند تلاش دارند تا از فرصت های باقی مانده استفاده نموده و در یکی از کشورهای خارجی به خصوص کشورهای غربی پناهنده شوند.

    اما به باور برخی تحلیلگران اوضاع افغانستان، پناهنده شدن دو عضو پارلمان افغانستان به کشور ایتالیا، ارتباط مستقیم با رشد ناامنی و از هم پاشیدگی ساختار مدیریت سیاسی افغانستان دارد. افزایش روزافزون قدرت طالبان و ناتوانی دولت در کنترول اوضاع، یک بی باوری جمعی را نسبت به بهبود وضعیت افغانستان به وجود آورده است. گفته می شود از ابتدای سال جاری به این طرف، عده زیادی از مردم افغانستان که توان خارج شدن از کشور را داشته اند، یا خانواده های شان را به بیرون از افغانستان فرستاده اند و یا در صدد رفتن هستند.

    http://www.state.gov/cms_images/2005_12_19_parliament_600.jpg

    Geen opmerkingen: