• بازگشت به صفحه اصلی
  • vrijdag 8 augustus 2008

    سازمان حقوق بشر افغانستان افترا چی قلمداد شده است

    گزارش سازمان حقوق بشرافغانستان افتراخوانده شد

    وخت : سازمان حقوق بشر افغانستان در ولایت جوزجان اعلاميه رامبني بر تجاوز جنسي بالاي يک دختر دونیم ساله به نشر رساند که رسانه ها نيز آنرا تحت پوشش خبري قرار داد.

    اما اخيرا منابع دولتي واعضاي فاميل اين دختر ادعا نموده اند که راپورها واعلاميه نشر شده دروغ وعاري از حقيقت است.

    جنرال خلیل امین زاده قوماندان امنیه جوزجان میگوید اعلامیه نشر شده توسط این نهاد بی اساس و عاری از حقیقت است .

    وي ميگويد اين راپور از قول اشخاص کاذب گرفته شده وبیدون اینکه بالای این خبر غور وبرسی شود به نشر رسیده است .

    به گفته وی فامیل سمیرا نام دختر دونیم ساله همه روزه غرض اعاده حیث دخترش به قوماندانی آمده و خواهان مجازات عاملین نشر این خبر شده اند .

    مادری سمیرا که به زبانی دری و پشتو صحبت کرده نمیتواند به زبانی مادریش ( ازبکی) میگوید: (( یکی از خانمها که خود را مسول حقوق بشر در جوزجان معرفی میکند همه روزه به منزل من آمده و از دخترم عکس ميگيرد.))

    وي ميگويد اين خانم چندين بار دخترش را به شفاخانه برده است تا معاينه کند ولي با آنهم بدون اين که نظريه داکتر را مطالعه کند راپوري را به نشر سپرده است که گويا بالاي اين دختر دونيم ساله تجاوز جنسي صورت گرفته است.

    مادر سميرا که اشک ميريخت در يک گفتگو به آژانس خبري وخت گفت: (( من بسیار غریب هستم ، نان خوردن هم نه دارم اما از دختر من استفاده ناجایز صورت گرفته و حقوق بشر بد نامش کرده است.))

    به گفته وی دخترش هم اکنون دارای صحت کامل بودهو هیچ گاهی بالایش تجاوز صورت نه گرفته است .

    مادر سميرا نام خانمي را که خودرا مسؤل سازمان حقوق بشر در جوزجان معرفي کرده واين راپور را به نشر سپرده است خانم مغفرت صميمي معرفي کرد.

    وي مدعي است که خانم صميمي اين کار را صرف به خاطر دريافت پروژه وپول از خارجي ها انجام داده است.

    در همین حال محمد علم کلانتر منطقه به آژانس خبري وخت میگوید: (( ما از دست این زن که خانم مغفرت صمیمی نام دارد به مشکل سردوچار هستیم و همه روزه چندین بار به خانه این خانم برای گرفتن عکس می آید .))

    به گفته وی بالای این دختر تجاوز صورت نه گرفته بلکه زمانى که از خانه بيرون ميرود راه دوباره خانه اش را گم ميکند ودر کوچه وبازار زمانيکه با توته چوب هاي کنار جاده بازي ميکند پا هايش زخمي شده خون ميگردد.

    و فقط اینکه دختر از خانه بیرون رفته و زمانی که دوبار خانه خویش در يافت نه میکند در کوچه با چوب های روی جاده مصروف بازی شده و پا هایش خون.

    به گفته کلانتر زمانيکه خانم صميمي لباس خون الود اين دختر را ميبيند انرا تجاوز جنسي ميخواند.

    دوکتورس کیمیا ریسه صحت عامه ولایت جوزجان در رابطه به موضوع به آژانس خبري وخت گفت ((من در زمانیکه این مساله به شفاخانه مؤکول شده بود در خارج بودم زمانیکه بازگشت نمودم و اسناد و راپور معاینه داکتر را مشاهده نمودم در بافتم که تجاوزی جنسی بالای این دختر دونیم ساله صورت نه گرفته است.))

    موصوف گفت که در نشر این راپور عجله صورت گرفته است.

    به گفته ریسه صحت عامه ولایت جوزجان پاها و وجود این دختر نظر به مشاهده دوکتوران با اجناس اجنبی خراشيده و خونين گردیده است .

    اما خانم مخفرت صمیمی مسول سازمان حقوق بشر در ولایت جوزجان میگوید : ((من این خبر را به اساسی ادعای فامیل این دختر نشر نموده ام.))

    وی میگوید در روزهای نخست فامیل وی برایم گفت که دختر ما مورد تجاوزجنسى قرار گرفته است .

    صميمي همچنان میگوید شاید بالای فامیل این دختر دونیم ساله فشار های از جانب حلقات مشخصی مسلح وارد شده باشد ولى وي به طوری مشخص نام از کسی نبرد .

    گزارش نشرشده نهاد به نام سازمان حقوق بشر افغانستان در هفته گذشته از سوی رسانه های ازاد هم به نشر رسیده بود .که این خبر رابرعلاوه خانم صمیمی سخن گوی والی جوزجان آقای محبوب الله زارع نيز تائيد نموده بود.

    Geen opmerkingen: