• بازگشت به صفحه اصلی
  • zaterdag 16 augustus 2008

    صهیونیزم اسلامی علیه مهاجرین افغان در ایرا

    صهیونیزم اسلامی علیه مهاجرین افغان در ایران


    8صبح : مقام های ولایت شیراز ایران روز چهارشنبه هفته گذشته خانه های شماری از مهاجرین افغان را در منطقه دهپیاله آن شهر تخریب کردند.
    ایرنا، خبرگزاری رسمی ایران به نقل والی شیراز گزارش داده است که «حضور پنج هزار نفری اتباع بیگانه در محله دهپیاله شیراز موجب شده است به شرایط محیطی این محل لطمه وارد شود، ضمن این که بافت جمعیتی در این محله تغییر یافته و 90 درصد ساکنان این محل افغان هستند و همین امر باعث آسیب جدی گردیده است».
    ایرنا به نقل از والی شیراز افغان های مقیم این محله شیراز را متهم به سرقت سیم های برق و تاسیسات شهری کرده است. این در حالی است که یک مسوول حکومتی دیگر در شیراز به روزنامه جام جم چاپ تهران گفته است که منظور از تخریب خانه های افغان ها را در محله دهپیاله شیراز ناشی از مشکلات بهداشتی عنوان کرده و گفته است که اکثر افغان ها به بیماری وبا و سل مصاب اند و به دلیل ارتباط مستقیم آنها با مردم و شهروندان این بیماری به شهروندان ایرانی منتقل می گردد. در همین حال والی شیراز به مردم آن شهر هشدار داده است که برای افغان ها محلات مسکونی خود را به کرایه ندهند و در صورتی از این دستور تخلف صورت گیرد، دولت ایران با آنها «برخورد قانونی» خواهد کرد.
    این سومین مرحله از اخراج مهاجرین افغان از ایران است که از دو نیم سال قبل آغاز شده است. با این حال تصاویر منتشره از روزنامه دولتی جام جم( البته با توجه به سانسوری که در ایران وجود دارد) نشان می دهد که برخورد مسوولان حکومتی شیراز با افغان ها در منطقه دهپیاله به شدت غیرانسانی بوده است.
    تخریب سرپناه مهاجرین آن هم بدون اطلاع قبلی از سوی مقام های حکومتی ایران با اتهام بستن به افغان ها که آنها دزد اند و بیمار، تعبیری جز دشمنی آشکار با مهاجرین افغان مقیم آن کشور ندارد.
    این در حالی است که گفته می شود در میان کسانی که خانه های شان در محله دهپیاله شیراز تخریب شده است، افغان های نیز وجود دارند که اسناد قانونی اقامت را از جانب حکومت ایران دریافت کرده اند.
    درحالی که تصاویر منتشره از روزنامه دولتی جام جم ایران بولدوزر های را نشان می دهد که به منظور تخریب خانه های مردم از سوی حکومت محلی شیراز فرستاده شده است، بیننده دقیقا به این تصور می افتد که حتا در جمهوری اسلامی ایران، کشور دوست و برادر! نیز اقدام های شبه صهیونیستی که اسراییل در فلسطین بر سر مردم می آورد، انجام می شود. این در حالی است که به لحاظ تاریخی، فرهنگی، زبانی و دینی مشترکات زیادی میان ایران و افغانستان وجود دارد و به دلیل همین اشتراکات به سختی می توان میان ایران و اسراییل شباهت قایل شد. با این حال عملکرد های غیر انسانی در برابر مهاجرین افغان آن هم با بولدزور را نمی توان تعبیری جز اقدام های صهیونیستی یک نظام اسلامی نام گذاشت
    .

    Geen opmerkingen: