• بازگشت به صفحه اصلی
  • zaterdag 23 augustus 2008

    اقدام پیش گیرانه آقای ثابت

    اقدام پیش گیرانه آقای ثابت

    تازه ترین گزارشات می رسانند که نامزدی عبدالجبار ثابت به ریاست جمهوری، پس از آگاهی او از احتمال برکناری اش از سمت دادستانی کل(لوی سارنوالی)صورت گرفته است.

    یک منبع آگاه به روزنامه پیمان گفت: چندی پیش سفیر امریکا در افغانستان، به حامد کرزی گفته بود که آقای ثابت را از و ظیفه اش برکنار کند.

    اما هنوز رئیس جمهور در مورد نظر سفارت امریکا فکر می کرد که این خبر از درون سفارت امریکابه بیرون درز نمود .

    به گفته منبع پس از این که آقای ثابت موقعیت خودش را در خطر دید با یک اقدام پیش گیرانه نامزدی اش را به مقام ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد و رئیس جمهور کرزی نیز ساعاتی پس از آن او را از سمتش معزول داشت.

    تاهنوز مشخص نشده است که در خواست آمرانه سفارت امریکا راجع به برکناری دادستان کل، ناشی از چه بوده است؟

    این در حالی است که آخرین بار آقای ثابت سفری به ایالات متحده امریکا داشته است و برخی گزارش ها حاکی از آنند که آقای ثابت از جریان کار خود به منابع امریکایی به طور منظم گزارش می داده است.

    روزنامه پیمان: ۳۱ سرطان ۱۳۸۷

    -----------------------

    عبد الجبار ثابت به ارتکاب جرایم متهم شد


    در کنفرانسی که دیروز در هوتل ستاره برگزارشده بود شماری از دادستان های کشورو همچنان جنرال امرخیل فرمانده پیشین پلیس میدان هوایی کابل اتهاماتی را به عبدالجبار ثابت دادستان برکنار شده کشورکل کشور، نسبت داده اند.

    در این کنفرانس جنرال امر خیل که قبلا از سمت فرماندهی پلیس میدان هوایی کابل از طرف دادستان کل برکنار شده بود آقای ثابت را غرق در فساد خواند واسناد ومدارکی را نیز به تائید از سخنانش نشان می داد.

    همچنان دادستانان معترض بر آقای ثابت ادعا کردند که او در زمان وظیفه اش به حیث دادستان کل، به حمایت از گروه های تروریستی می پرداخت.

    این دادستان ها،آقای ثابت را به ارتکاب جرایمی چون قتل، اختلاس، تجاوز، غصب زمین، ضرب و شتم و سوء استفاده از امکانات دولتی متهم کرد اند مدارکی را برای اثبات اتهامات شان ارائه کرده اند.

    حفیظ الله رئیس سابق تحقیقات دادستان کل می گوید: آقای ثابت زمانی که به دادستانی کل (لوی سارنوالی) رسید، ساحه سبزی را در منطقه وزیر اکبر خان کابل از شهرداری کابل به زور گرفت.

    این مدعی، خواهان حسابرسی به دارایی های آقای ثابت در قبل و بعد از تصدی وظیفه او به عنوان دادستان کل شده است.

    اوگفت جریمه 23 میلیونی هوتل شام پاریس نیزدر همکاری با آقای ثابت، به دولت پرداخته نشده است.

    حفیظ الله همچنان گفت: آقای ثابت را متهم به همکاری با باندی نمود که دختر 15 ساله ای رامدت شش ماه در قید خود داشتند. وتا زمانی که رئیس جمهور بالای آقای ثابت امر صادر نکرد به آن قضیه نپرداخت.

    در این کنفرانس نقیب الله خیر خواه برادر آن دختر گفت پس از این که به داد ستان ثابت رشوه داد توانست خواهرش را آزاد کند.

    اما احمد سمیع صمیمی سخنگوی سابق دادستان کل کشور در گفت وگو با پیمان این اظهارات را رد نمود.

    اوگفت: این اشخاص اکثرا به اساس ارتکاب جرم و فسادی که داشتند از طرف آقای ثابت برکنار شده بودند وحال بااستفاده از فضای پیش آمده عقده گشایی می نمایند.

    این اتهامات در حالی به آقای ثابت بسته می شود که ازچند روز به این طرف خود را نامزد انتخابات ریاست جمهوری نموده است که در پیوند به آن از پست دادستانی کل برکنار شده است. آقای ثابت سرگرم برسی دوسیه های جنجالی بود وجهاد با فساد را اعلام کرده بود اما کار شناسان اقای ثابت را در اثبات این امر ناکام می دانند.

    روزنامه پیمان: ۳۱ سرطان ۱۳۸۷


    Geen opmerkingen: