• بازگشت به صفحه اصلی
  • zondag 2 maart 2008

    موج جديدی از اعدام زنان در ايران در روزهای آينده به اجرا درخواهد آمد

    آزاد تبریز- میدان زنان : گزارشهای رسیده از زندانها حاکی است موجی جدیدی از اعدام زنان که از چندین سال پیش در زندان بسر می برند، در روزهای آینده به اجرا در خواهد آمد.
    بنابه گزارشات رسیده از بند ۳ زنان زندان اوین، یک زندانی بنام شهبانو ندام حدودا ۵۰ ساله به اتهام قتل همسر خود ۱۱ سال پیش دستگیر و روانه زندان گردید. بنا به گفته این زن زندانی، او مرتکب قتل نشده است. همسر وی موجی بوده و از ناراحتی روحی رنج می برده و ۲ بار اقدام به خودکشی کرده بود. ولی بار سوم که اقدام به خودکشی بصورت حلق آویز می کند، جان خود را از دست می دهد.
    اکنون پس از ۱۱ سال حبس به این زن نگون بخت اطلاع داده اند که حکم اعدام او صبحگاه روز چهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۸۶ به اجرا در خواهد آمد. شهبانو ندام از سازمان ملل و کمیساریای حقوق بشر و تمامی سازمانهای حقوق بشری برای نجات جانش و جرمی که هیچگاه مرتکب آن نشده و ناچار به اعتراف شده است استمداد می طلبد. همچنین یک زن زندانی دیگر بنام طیبه حجتی که در بند ۳ زنان زندان اوین به جرم قتل حدود ۸ سال است، در حبس بسر می برد و حکم او مدتهاست به اجرای احکام برای اجرا داده شده، در معرض خطر اعدام قریب الوقوع قرار دارد. گفته می شود هم زمان با شهبانو ندام، قرار است دو زن دیگر که یکی از آنها اکرم مهدوی است نیز اعدام شود. وی که با شراکت مردی دیگر شوهرش را که چهل سال از وی بزرگتر بوده به قتل رسانده در حالی اعدام می شود که مرد شریک جرمش با پرداخت ۶۰ میلیون به عنوان دیه آزاد می شود مامورین ابتدا قصد داشتند که فرزند شهبانو ندام را به عنوان قاتل دستگیر کنند ولی او برای نجات جان فرزندش ناچارا اعتراف به قتل کرده است..

    Geen opmerkingen: