• بازگشت به صفحه اصلی
  • zondag 23 december 2007

    آخرين گزارشات سايت « آزاد تبريز »

    آخرین اخبار
    روزنامه نگاران زنداني در وضعيت نابساماني بسر مي برند
    شروع بکار مجدد موسسه فرهنگی هنری بیلیم یولو در شهرستان ارومیه
    نامه کمیته دفاع از حقوق آذربایجانیهای جهان به کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
    بمباران مجدد شمال عراق توسط ترکیه
    برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ازبکستان
    لغات مظلوم ترکی در فارسی و محققان بی‌صلاحیت
    “قينرجه”داغ‌ترين چشمه آب معدني جهان در مشگين شهر
    اتاق ایران گفتگوی ملل
    آقای خاتمی ، باز هم ؟!
    حقوق بشر با توجه به گستره ی خود می تواند بستری باشد برای طرح مطالبات آذربایجان
    صدها تروریست در شمال عراق به هلاکت رسیده اند
    راه اندازی نيروگاه بوشهر به سال ۲۰۰۹ موکول شد
    مصاحبه پوتين، با مجله “تايم”
    ورود کارشناسان روس به تهران برای نصب موشک
    بی خبری از وضعیت آیت الله بروجردی

    دیلماج تریبونی برای جنبش زنان آذربایجان
    شنبه,۱ دی ۱۳۸۶
    شهناز غلامی
    مقدمه
    از مهر ماه سال 1383 دیلماج وارد عرصۀ مطبوعات شد. این نشریه ، ماهنامۀ علمی – تحقیقی بوده و صاحب امتیاز آن آقای «علیرضا صرافی» می باشد، گفتنی است آقای صرافی جزء نادر نویسندگانی است از سال 1358 با انتشار نشریات «چنلی‌بئل» و «آذربایجان سسی» تجارب ژورنالیستی دارد و پس از آن نیز با آقای «دکتر جواد هیئت» در انتشار نشریۀ ترکی فارسی «وارلیق» همکاری فکری داشته و دارد.
    ادامه ی این مطلب را بخوانید »
    مخابره شده در سرویس اخبار آذربايجان, مقالات و مصاحبه ها چاپ مطلب بدون نظر تکمیلی »
    نه کشور جدید به پیمان شنگن پیوستند
    شنبه,۱ دی ۱۳۸۶

    آزاد تبریز- در روز جمعه، کنترل مرزهای زمينی و دریایی ۹ کشور اروپایی که زمانی بخشی از بلوک کمونیستی شرق بودند، با جشن و سرور برچيده شد.

    کنترل مرزهای کشورهايی که طی دوران جنگ سرد با تانک محافظت می شد، از روز جمعه برداشته شد و به اين ترتيب از نيمه شب جمعه، ۹ کشور عضو اتحاديه اروپا به جمع ۱۵ کشور عضو پیمان «شنگن» پيوستند و رفت و آمد در ۴۰۰۰ کيلومتر از خاک اروپا از استوني تا پرتغال بدون کنترل صورت می گيرد.
    لهستان، اسلواکی، مجارستان، جمهوری چک، اسلواني، مالت، لاتويا، ليتوانی و استونی کشورهای جدیدی هستند که به پیمان شنگن پیوسته اند. به اين ترتيب پیمان شنگن ۲۴ کشور و ۴۰۰ ميليون جمعيت را شامل می شود.
    ادامه ی این مطلب را بخوانید »
    مخابره شده در سرویس اخبار جهان چاپ مطلب بدون نظر تکمیلی »
    سفر بی‌نتیجه همسر آمریکایی گم‌شده به ایران
    شنبه,۱ دی ۱۳۸۶
    آزاد تبریز- همسر یک مأمور سابق پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) که برای کسب اطلاعاتی از همسر مفقود شده اش به ایران سفر کرده بود، می گوید سفرش بدون نتیجه بوده و او نتوانسته اطلاعی از همسرش بدست بیاورد. رابرت لوینسون آخرین بار در ماه مارس گذشته در جزیره کیش در جنوب ایران، جایی که سرگرم تحقیق درباره قاچاق سیگار برای یکی از مشتریان شرکت امنیتی خود بود، دیده شد.
    همسر وی، کریستین لوینسون، که چهار روز پیشتر همراه با پسرش برای کسب اطلاع از سرنوشت آقای لوینسون وارد تهران شده بود، در طول اقامت خود با مقام های وزارت امور خارجه ایران ملاقات کرده و به جزیره کیش نیز سفر کرده است.
    ادامه ی این مطلب را بخوانید »
    مخابره شده در سرویس اخبار ايران, اخبار جهان چاپ مطلب بدون نظر تکمیلی »
    کنسرت موسیقی آذربایجانی در تبریز
    شنبه,۱ دی ۱۳۸۶
    رحیم شهریاری
    بزرگترین کنسرت موسیقی آذربایجانی سال ۸۶ توسط رحیم شهریاری نوازنده گارمون وخواننده مشهور آذربایجان در تبریز در روزهای ۵-۶-۷ وهشتم دیماه ۸۶ در سالن پتروشیمی تبریز برگذار خواهد شد.علاقمندان برای دریافت بلیط میتوانند به فروشگاه آذرتورک مراجعه نمایند.(گروه آذربای)
    مخابره شده در سرویس
    اخبار آذربايجان چاپ مطلب بدون نظر تکمیلی »
    ترکیه یک پارک بازی و شادی مخصوص کودکان به نام مولانا تاسیس می کند
    شنبه,۱ دی ۱۳۸۶
    آزاد تبریز- مهر: ترکیه بر آن است تا در این کشور یک پارک بازی و شادی مخصوص کودکان به نام مولانا تاسیس کند. این پارک که “اوشاق بلدیسی” یا شهر بازی و شادی کودک نامیده می شود قرار است در شهر یویک در ترکیه ساخته شود و انتظار می رود که اقبال عمومی کودکان را برای خود جلب کند. تا کنون یادبودهایی زیادی از مولانا در این کشور ساخته شده است، اما تاسیس پارک کودکان با ویژگیهای خاص خود برای اولین باراست که به نام مولوی برنامه ریزی می شود.
    مخابره شده در سرویس
    اخبار آذربايجان چاپ مطلب بدون نظر تکمیلی »
    اولین روز زمستان ۱۳۷۷ را بخاطر بسپار!
    شنبه,۱ دی ۱۳۸۶
    9 سال پیش در چنین روزی پروفسور محمد تقی زهتابی،
    در سن 75 سالگی، در حالیکه بیش از چند روز از بازگشتش از اروپا به آذربایجان جنوبی سپری نشده بود طعمه قاتلین قتلهای دولتی زنجیره ای گردید!

    پیکر این تورکولوگ برجسته جهان تورک را در خانه اش در شبستر یافتند. ماموران رژیم اپارتاید بدون اینکه اجازه کالبد شکافی به یاران وی دهند، جسد را با عجله راهی آرامگاه ابدیش کردند. اگرچه زهتابی در تنهایی و سکوت به شهادت رسید اما پیکرش بر دوش هزاران تن از یارانش و در فضای سنگین اختناق، راهی قبرستان شبستر شد. بی تردید مسئولیت این جنایت هولناک بر عهده همه کسانی است که آنروز یا در راس رژیم بودند و یا امروز در قبال افشای حقیقت ساکتند و یا مانعند. راه این شهید کبیر، راه تک تک فرزندان هویت طلب آذربایجان خواهد بود.
    Millishura
    مخابره شده در سرویس
    اخبار آذربايجان چاپ مطلب ۲ نظر »
    مطمئنیم که نیت دوستان ، خیر است
    شنبه,۱ دی ۱۳۸۶
    آزاد تبریز- این متن جوابیه ای بر هیچ کس نیست . زیرا آنانی که در جلسه ی خاتمی حضور داشتند خود به خوبی شاهدانی بر ادعاهایمان هستند که گواه بر شعار دهی در زمان حضور خاتمی و در بیشتر زمان حضور وی در جلسه است . آقای سهند تبریزی عزیز که مطلب ایشان در یکی از سایت های وابسته به جنبش دانشجویی آذربایجان منتشر گشته است به خوبی می داند که شعار (( اولوم اولسون فاشیسته )) دقیقا زمانی داده شد که خاتمی قصد شروع به صحبت کردن داشت . آقای سهند تبریزی عزیز به خوبی می داند و یقینا می داند که شعار (( یاشاسین آذربایجان )) حداقل سه بار بعد از آمدن خاتمی سر داده شد و کار تا آن جا بالا گرفت که مجری برای از دست ندادن جو سالن خود نیز به دادن این شعار مبادرت ورزید !. آقای سهند تبریزی عزیز ، یقینا این سخنان را از سر دلسوزی برای ملت کبیر آذربایجان سر داده اند و ما به این امر ایمان داریم .
    لینک زیر را نیز می توانید برای اطمینان ! از دادن شعار در جلسه ملاحظه فرمایید:
    آذربايجان اويرنجی حركاتی
    http://uk.youtube.com/watch?v=lxzCHaL2U4E
    مخابره شده در سرویس اخبار آذربايجان چاپ مطلب ۵ نظر »
    پخش سی دی های (( دندان دردسرساز )) در مراغه ادامه دارد
    شنبه,۱ دی ۱۳۸۶
    آزاد تبریز- چندی پیش مصطفی سید هاشمی نماینده ی مراغه در مجلس به فروش یکی از دندان های منتسب به انسان ما قبل تاریخ مکشوفه در مراغه به موزه ای در فرانسه و با قیمت یک میلیون یورو معترف شد . اما چندی بعد در اثر انتقادات وارده وی این مورد را تکذیب کرد . در جواب وی و برای اثبات این امر سی دی (( دندان دردسر ساز )) توسط فعالین مراغه راهی شهر گشت . در این سی دی اخبار کشف سه دندان ما قبل تاریخ و سخنان این نماینده همراه با صدای ضبط شده ی وی وجود دارد . این سی دی که از چند هفته پیش منتشر گشته است تا به امروز در سطح وسیعی در سطح شهر دست به دست می گردد .آذربایجان اویرنجی حرکاتی
    مخابره شده در سرویس
    اخبار آذربايجان چاپ مطلب ۱ نظر »
    کنسرت رحیم شهریاری در اورمیه
    شنبه,۱ دی ۱۳۸۶

    آزاد تبریز- رحیم شهریاری خواننده و آهنگساز آذربایجانی در روزهای ۲۲ و ۲۳ آذر بهمدت دو روز در تالار شمس اورمیه با حضور چشمگیر و بی نظیر مردم اورمیه به هنر نمایی پرداخت. استقبال بیش از حد مردم اورمیه از کنسرت رحیم شهریاری موجب گردید که مدت این کنسرت یک روز نیز تمدید شود. این کنسرت موسیقی هر روز در دو سانس سه ساعته با حضور هنرمندان زن که با همخوانی رحیم شهریاری را همراهی می کردند اجرا گردید.
    در حاشیه خبر:
    ادامه ی این مطلب را بخوانید »
    مخابره شده در سرویس اخبار آذربايجان چاپ مطلب ۳ نظر »
    بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز و علوم پزشکی
    شنبه,۱ دی ۱۳۸۶
    آزاد تبریز- “انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز و علوم پزشکی” با صدور اطلاعیه به تحلیل آخرین وضعیت جنبش دانشجویی در دانشگاه های ایران ، پرداخته و نسبت به تحرکات آنارشیستی و هدایت شده چند تن که مراسم سخنرانی “محسن آرمین” در دانشگاه تبریز را بر هم زدند بیانیه ای صادر کرد.در این بیانیه ، رفتارهایی تخریبی در قبال نیروهای دموکراسی و حقوق بشر خواه را که در راستای اهداف انحصار طلبان انجام می گیرد محکوم کرده و از آنانی که چون تریبونی بدست می گیرند ” ایران را نفرین می کنند ” و نعره های ” زنده باد مرگ ” شان گوش آسمان کر کرده و هوچی گری و هرج و مرج طلبی را سرلوحه اهدافشان قرار داده اند ، ابراز انزجار شده است.
    متن کامل این بیانیه در زیر آمده است.
    ادامه ی این مطلب را بخوانید »
    مخابره شده در سرویس اخبار آذربايجان چاپ مطلب ۶ نظر »
    گزارش ماهانه (آذر ۱۳۸۶) در مورد نقض گسترده، مستمر و برنامه ریزی شده حقوق بشر در ایران
    شنبه,۱ دی ۱۳۸۶
    آزاد تبریز- نهادهای مدافع حقوق بشر !
    در این گزارش بخش بسیار کوچکی از موارد نقض حقوق بشر در ایران را که توسط این شبکه گرد آوری شده است به اطلاع می رسانیم:
    بین المللی:
    ۱ ـ بدنبال بازداشت رضا ولی زاده خبرنگار هفته نامه « کتاب هفته »، مسئول وبلاگ « ایستگاه » و مدیر سایت « بازنگار » گزارشگران بدون مرز با انتشار بیانیه ای بازداشت رضا ولی زاده را محکوم کرد و نوشت هر انتقادی از رئیس جمهور و اطرفیان وی منجر به سلب آزادی از وب نگاران می شود. اینترنت به سنگری برای دفاع از آزادی در ایران تبدیل شده است. اما دولت ایران این بیان آزاد را بر نمی تابد و آن را « اقدام علیه امنیت ملی » می داند. اتهام مضحکی که فقط برای به سکوت وادار کردن معترضان است.»(گزارشگران بدون مرز ۷/۹/۸۶)

    ادامه ی این مطلب را بخوانید »
    مخابره شده در سرویس اخبار آذربايجان, اخبار ايران چاپ مطلب بدون نظر تکمیلی »
    شش فعال ملی آذربایجانی به دادگاه انقلاب تبریز احضار شدند
    شنبه,۱ دی ۱۳۸۶
    آزاد تبریز- بنا به گزارشات رسیده از تبریز شش فعال حرکت ملی آذربایجان با دریافت اخطاریه ای کتبی به دادگاه انقلاب تبریز احضار شدند. بر اساس همین گزارش طاهر مهدوی چیزیق (حبس :۱۵ فروردین ۸۶ آزادی:۱۷ اردیبهشت ۸۶) ، یوسف لطفی حق (حبس :۲۰ اسفند ۸۵ آزادی:۳۰ فروردین ۸۶) ، خسرو درخشی (حبس :۱۵ فروردین ۸۶ آزادی:۱۷ اردیبهشت ۸۶)، محمد علی جوادی (حبس :۱۶ فروردین ۸۶ آزادی:۱۶ اردیبهشت ۸۶)، مهدی افسری (حبس :۲۰ اسفند ۸۵ آزادی:۳۰ فروردین ۸۶)، جواد کنعانی(حبس :۴ اردیبهشت ۸۶ آزادی: ۶ خرداد ۸۶) جهت محاکمه باید روز ۲۳ دی ماه در دادگاه انقلاب شهر تبریز حضور یابند، این شش نفر متهم به عضویت در حزب استقلال آذربایجان جنوبی (گایپ) هستند و طی سال گذشته و امسال در تبریز بازداشت و به مدت بیش از یکماه زندانی بودن که با قرار وثیقه۴۰ میلیون تومانی آزاد گشتند. ساوالان سسی
    مخابره شده در سرویس
    اخبار آذربايجان چاپ مطلب بدون نظر تکمیلی »
    پاسخ الهام به رفسنجانی : دولت تجارب منتهی به تورم ۵۰ درصدی را نمی آزماید
    شنبه,۱ دی ۱۳۸۶
    آزاد تبریز- سخنگوی دولت با تاكید بر اینكه دولت برای مهار تورّم و كاهش آن تلاش می كند، خاطرنشان كرد: دولت علاقه مند نیست تجاربی را دوباره بیازماید كه منتهی به تورّم بالای 50 درصد و فشار به مردم شود. به گزارش شبكه خبر به نقل از ایرنا، غلامحسین الهام در مصاحبه هفتگی خود گفت: اگر عدّه ای فكر می كنند باید از الگویی برای مهار تورّم استفاده كنیم كه كشور را با تورم 50 درصدی در دوران مدیریت آنها مواجه كرد و متوسط تورّم در دوران مدیریت آنان به 25 درصد می رسید، اداره كنیم، باید بگویم كه مردم این را نمی پسندند و به چنین سیاست هایی رای منفی داده اند. سخنگوی دولت حمایت از تولیدكننده را سیاست اصلی دولت عنوان كرد و گفت: طرح توزیع تسهیلات بانكی با رویكرد حمایت از تولید داخلی انجام شده و هدف از طراحی بنگاه های كوچك و زودبازده همین بوده است.الهام تصریح كرد: سیاست دولت این بوده كه انحصار منابع و تسهیلات بانكی را از اختیار یك گروه وعده افرادی خاص، خارج كند.
    ادامه ی این مطلب را بخوانید »
    مخابره شده در سرویس اخبار ايران چاپ مطلب بدون نظر تکمیلی »
    GÜNEY AZƏRBAYCANLILARININ SOYQIRIMI BAKIDA ANILDI
    شنبه,۱ دی ۱۳۸۶
    Gənclər təşkilatları dünən dinc aksiya keçirdi
    Azad Tabriz News: 17 dekabr 1946-cı il Güney azərbaycanlılarının soyqırımı gunu münasibətilə Müsavat Partiyasının Gənclər Təşkilatı, Azərbaycan Gənclər Platforması, “Çağrı” Gənclər Hərəkatının üzvləri metronun “Elmlər Akademiyası” stansiyası qarşısında və Bakı Dövlət Universitetinin qarşısında dinc aksiya keçirib.
    Aksiya iştirakçıları tələbə-gənclərə 1946-cı il dekabrın 17-də Güney Azərbaycanda soyqırımaməruz qalmasını əks etdirən vərəqələr paylayıblar.
    ادامه ی این مطلب را بخوانید »
    مخابره شده در سرویس اخبار آذربايجان, اخبار جهان چاپ مطلب ۱ نظر »
    آغاز به کار مجدد “ساوالان سسی”
    شنبه,۱ دی ۱۳۸۶
    آزاد تبریز- با توجه به اخبارهای منتشره از سوی وبلاگ “ساوالان سسی” در طی چند سال گذشته که بیشتر در تحت پوشش قرار دادن اخبار زندانیان سیاسی آذربایجان بخصوص در خفقان های چند ساله حاکم بر آذربایجان، این وبلاگ دوشادوش دیگر خبرگزاری های آذربایجانی به کار خود ادامه داد. در چند هفته گذشته یکی از آدرس های این وبلاگ توسط شخصی ناشناس مورد حمله قرار گرفت. اما این گروه با توجه به اهداف مقدس خویش بار دیگر سایت خویش را احیا نمودند.
    در آخرین خبر دریافتی از ساوالان سسی، این گروه فعال خبری بار دیگر طی خبری امیدوار کننده آغاز فعالیت های مجدد خویش را اعلام داشته اند.
    با آرزوی آزادی تمامی فعالین سیاسی آذربایجانی در بند
    ارتباط :savalansesi@gmail.com
    www.savalansesi.blogspot.com
    مخابره شده در سرویس اخبار آذربايجان چاپ مطلب بدون نظر تکمیلی »
    حج ۳۰۰ ميليون توماني حاجي احمدي نژاد!
    شنبه,۱ دی ۱۳۸۶
    آزاد تبریز- برآورد منابع آگاه در نهاد رياست جمهوري حاكي است كه استقرار 5 روزه هواپيماي اختصاصي رييس ‏جمهور و هيات همراه در سفرحج تمتع وي به رياض حدود 250 تا 300 ميليون تومان هزينه به بيت المال ‏تحميل مي كند.‏منابع مطلع اعلام كرده اند از آن جا كه سفر رييس جمهور به عربستان سفر ‏شخصي بوده است، با اين همه هزينه هاي اين سفر قرار است كه با هزينه هاي هيات همراه 30 نفره به بودجه ‏دولت تحمل شود. به گزارش ايرنا، از جمله چهره‌هاي همراه رييس جمهور در اين سفر، “منوچهرمتكي” وزير امور خارجه، ‏‏”سيد مجتبي ثمره هاشمي” مشاور ارشد رييس جمهوري و “داود احمدي نژاد” رييس بازرسي نهاد رياست ‏جمهوري و محمد حسن ابوترابي، نايب رييس مجلس شوراي اسلامي هستند.
    ادامه ی این مطلب را بخوانید »
    مخابره شده در سرویس اخبار ايران چاپ مطلب ۲ نظر »
    چیلله قارپیزی
    شنبه,۱ دی ۱۳۸۶
    مخابره شده در سرویس
    تصویر روز چاپ مطلب ۲ نظر »
    چيلله قارپيزي
    شنبه,۱ دی ۱۳۸۶
    آزاد تبریز- سرنسرلي
    چيلله يه ايكي هفته قاليردي كي منه بئله بير سؤال وئرديلر نه اوچون چيلله نين ايلك آخشامي قارپيز كسيرلر بو عادت، عنعنه و ائل مراسيمي هاردان قالير نئجه يارانيب نه سبب لره گؤره پاييزين آخير گئجه سي و يا خود ايلين اوزون گئجه سينده ائللرماراقلي بير مراسم كئچيره‌ رك- قارپيز كسيل لر؟سؤزون دوزونه دورسان من بو سورغولار قاباغيندا بير سؤز تاپابيلمه ديم آنجاق سوز وئرديم كي هرياندان اولورسا اولسون بوباره ده آختاريب آراييب اونون اوچون بير پارا معلوماتلار توپلايام آختاريب بواوغور تائيليت لر الده ائده بيلمه ديم آخير قوجومان عميميز ائلين طايفانين سئويمليسي اؤز دوشونجه لريني بيزيم اختيار يميزدا قويماغي وعد ائتدي و دئدي كي چيلله گئجه سي بير يئره توپلانديغيمير گون و چيلله نين اوز گئجه سينده سيزين اوچون دانشيرام.آنجاق ائل سؤزونو ائلدن گيزلتمك اولماز- دئيه- بو خصوصدامنه معلوماتي نين ضروري اولدوغو گوروب سؤزه باشلادي…
    ادامه ی این مطلب را بخوانید »
    مخابره شده در سرویس اخبار آذربايجان چاپ مطلب بدون نظر تکمیلی »
    گزارشگران بدون مرز خواستار آزادی روزنامه نگاران زندانی در ايران شد
    شنبه,۱ دی ۱۳۸۶
    آزاد تبریز- گزارشگران بدون مرز، از سازمان های مدافع حقوق بشر و حقوق روزنامه نگاران، در بيانيه ای، ضمن اشاره به آزادی يعقوب سالکی نيا ، نويسنده روزنامه های شمس تبريز، احرار و اميد زنجان، از جمهوری اسلامی خواست تا يازده روزنامه نگار زندانی ديگر را آزاد کند.
    ادامه ی این مطلب را بخوانید »
    مخابره شده در سرویس اخبار آذربايجان, اخبار ايران چاپ مطلب بدون نظر تکمیلی »
    چیلله گلدی
    شنبه,۱ دی ۱۳۸۶
    آزاد تبریز
    چیلله گلدی قارینان
    قارپیزینان ، نارینان
    چیلله نی گل قوتلویاق
    کمانچه اینان ، ترینان
    بیز خوشوق بایرامینان
    باشی دومانلی داغلارینان
    چیلله نی گل قوتلایاق
    یولداشینان ، یارینان

    Geen opmerkingen: